MediaWatch

Brancheforening ser bedring i digitalt annoncemarked – men venter fald for 2020

Det europæiske display-annoncemarked har taget vand i under coronakrisen. Men brancheforening ser tegn på, at tilbageslaget kommer til at være mindre dybt, end det så ud til i coronakrisens indledende fase.

Foto: Elise Amendola/AP/Ritzau Scanpix

Det tryk, som coronakrisen lægger på det digitale annoncemarked i Europa, bliver mindre tungt end først frygtet, vurderer IAB Europe, den europæiske brancheforening for det digitale annoncemarked, over for Digiday.

Ifølge IAB Europe faldt det digitale display-marked med 38 pct. i april og i maj med 25-28 pct. Forventningen er, at juni vil ligge 16 pct. under sidste års niveau, og for hele året forventer IAB Europa en tilbagegang på 5,5 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs