MediaWatch

Reklameselskab falder tungt på frygt for OL-aflysning over virusudbrud

Det japanske reklameselskab Dentsu, der har flere forretningsforgreninger i Danmark, er for sjette dag i træk presset i negativ retning på børsen på grund af frygt for spredning af coronavirus.

Foto: Issei Kato/REUTERS / X90003

For sjette dag i træk er det japanske reklameselskab Dentsu i modvind på børsen i Tokyo, hvor aktien har været nede i det laveste niveau i syv år.

I løbet af handelsdagen er aktien faldet med op til 2 pct., men siden har kursen stabiliseret sig en smule, og aktien falder 0,5 pct. til 3045 yen.

Faldet skyldes ifølge nyhedsbureauet Reuters, at spredningen af det kinesiske coronavirus øger bekymringen for, at sommerens OL i Tokyo vil blive aflyst.

Dentsu er det største reklameselskab i Japan, og der var ventet en større stigning i selskabets indtjening frem mod eventet.

En aflysning er blevet afvist, men Tokyo har været nødt til at udskyde træningen for de frivillige, ligesom store begivenheder som Tokyo Marathon er blevet aflyst.

Reklameselskabet kunne tirsdag fortælle, at en ansat i selskabets hovedkvarter er blevet diagnosticeret med coronavirusset, som brød ud i december i Kina.

Siden har virusset spredt sig til over 40 lande med flere end 78.000 smittede, mens flere end 2700 er døde - primært i Kina.

Sommerens OL i Tokyo finder sted fra 24. juli til 9. august.

/ritzau/FINANS

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere