Dentsu Aegis' adm. direktør stopper med øjeblikkelig virkning

Efter mere end fem år som adm. direktør i mediebureauet Dentsu Aegis i Danmark fratræder Mads Bredal sin stilling.
Foto: PR/Dentsu Aegis Danmark
Foto: PR/Dentsu Aegis Danmark

Mediebureauet Dentsu Aegis Network i Danmark har sagt farvel til sin adm. direktør siden 2014, Mads Bredal. Det fremgår ifølge Dansk Markedsføring af en meddelelse fra CVR-registeret.

Lars Bo Jeppesen, adm. direktør for Dentsu Aegis i Norden, Benelux og Central- og Østeuropa og bestyrelsesformand i den danske del af forretningen, bekræfter over for Markedsføring, at Mads Bredal har forladt stillingen "med øjeblikkelig virkning". Han ønsker ikke at komme ind på baggrunden for bruddet.

I stedet oplyser han, at der er en "ny løsning" klar inden for kort tid, dog uden at specificere hvor lang tid det måtte være. Samtidig takker han Mads Bredal for sin indsats i gruppen.

"Groggy" efter kundetab

Mads Bredals fratrædelse kommer i kølvandet på, at bureauet mistede tre store kunder i 2019; DSB, Tryg Forsikring og Nordisk Film. I den forbindelse udtalte den adm. direktør til Markedsføring, at det var en hård pille at sluge:

"Jeg må indrømme, at de tre tab efterlod os rimelig groggy," lød det dengang fra Mads Bredal, som samtidig bedyrede, at han forventede en "stabil udvikling i gruppen" i 2020.

2019 bød da også på nye større kunder i form af Burger King, Tulip og Zalando.

Dentsu Aegis Network består af bureauer som Carat, Vizeum, Iprospect, Posterscope, MKTG, DDA, Data2Decisions, Amplifi og Isobar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også