"Jo mere fragmenteret et mediemarked er, jo lettere er det for techgiganterne at blive totalt dominante"

Digitalt annoncemarked 2020. Størrelse og volumen er afgørende, hvis medier skal klare sig i konkurrencen med globale techvirksomheder som Google og Facebook på annoncemarkedet. Det mener den norske mediekoncern Schibsteds annoncedirektør, som bakkes op af medieforsker.
Schibstedkoncernen ejer flere norske aviser som VG, Aftenposten og Bergens Tidende samt svenske Aftonbladet. | Foto: Schibsted/PR
Schibstedkoncernen ejer flere norske aviser som VG, Aftenposten og Bergens Tidende samt svenske Aftonbladet. | Foto: Schibsted/PR

I Norge er medielandskabet gennemsyret af en koncernkultur, hvor de tre store medieselskaber Schibsted, Amedia og Polaris råder over langt de fleste trykte aviser i landet. Dét er en væsentlig årsag til, at norske dagblade har en større digital annonceomsætning end de danske.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også