"Jo mere fragmenteret et mediemarked er, jo lettere er det for techgiganterne at blive totalt dominante"
![Schibstedkoncernen ejer flere norske aviser som VG, Aftenposten og Bergens Tidende samt svenske Aftonbladet. | Foto: Schibsted/PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11919246.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7954xfoik7pvpm7zjar.jpg)
I Norge er medielandskabet gennemsyret af en koncernkultur, hvor de tre store medieselskaber Schibsted, Amedia og Polaris råder over langt de fleste trykte aviser i landet. Dét er en væsentlig årsag til, at norske dagblade har en større digital annonceomsætning end de danske.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Hvad betyder Googles dødsstød til cookies egentlig?
For abonnenter