Mediebureau: Kundetab efterlod os rimelig groggy
![Foto: PR/Dentsu Aegis Danmark](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11072734.ece/ALTERNATES/schema-16_9/mads%2520bredal.jpg)
DSB, Nordisk Film og Tryg Forsikring valgte i efteråret at skifte mediebureau og stoppe samarbejdet med Dentsu Aegis Network. Den afgang var en hård pille at sluge, forklarer adm. direktør Mads Bredal i et interview til Markedsføring.
"Jeg må indrømme, at de tre tab efterlod os rimelig groggy," siger Mads Bredal og fortsætter:
"Kundetab er aldrig sjove, men det er jo evnen til at rejse dig, der fortæller noget om dine sande styrker som menneske og som bureau."
Året har dog også budt på flere nye kundekontrakter. Bl.a. er Burger King, Tulip og Zalando kommet om bord, forklarer Mads Bredal, der især forventer vækst for Dentsu Aegis digitale bureau Isobar i det nye år.
Isobar har i år rundet mere end 200 ansatte. I alt beskræfter Dentsu Aegis-gruppen cirka 500 ansatte i København og Aarhus. Omsætningen ligger på omkring 1,6 mia. kr., som er inklusiv reklameomsætningen.
Sidste år forlod bl.a. Dansk Spil Dentsu Aegis Networks, mens Bonnier og Bolia kom til kundekredsen.