Ny direktør for Carat skal fokusere på tech-kunder

Mediebureauet Carat har skiftet ud på direktørposten. Afløseren er fundet internt og skal gøre bureauet mere data- og techorienteret, lyder det.
Mads Bredal er chef for Dentsu i Danmark, er er paraply for bureauer som Carat, Isobar, Vizeum og Amplifi | Foto: PR/Dentsu Aegis Danmark
Mads Bredal er chef for Dentsu i Danmark, er er paraply for bureauer som Carat, Isobar, Vizeum og Amplifi | Foto: PR/Dentsu Aegis Danmark

1. juni var der direktørskifte i mediebureauet Carat, skriver Markedsføring. Ny direktør er Morten Reiman Jensen, der kommer fra en stililng som direktør for det digitale bureau Amplifi, der ligesom Carat er en del af bureaugruppen Dentsu.

Morten Reiman Jensen afløser René Westendahl, der har haft posten siden 2015. Opgaven for den nye direktør bliver ifølge Dentsus danske topchef, Mads Bredal, bl.a. at forny forretningsfundamentet og målrette det tech-kunder, der arbejder med insourcede løsninger. Konsulentopgaver skal altså fylde endnu mere frem for medieindkøb.

"Med ansættelsen af Morten Reimann Jensen får vi en direktør, der kender organisationen indgående, og som forstår at udnytte teknologi og data til gavn for vores kunder," udtaler Mads Bredal  ifølge Markedsføring.

Bevægelsen væk fra den klassiske mediebureauforretning har ikke kun sat aftryk hos Carat. På tværs af Dentsu er ti medarbejdere opsagt i maj, bekræfter Mads Bredal. Nedskæringen er ifølge topchefen sket inden for den den klassiske forretning, mens der er oprustet med nye medarbejere i digitale stillinger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også