Annoncørernes dilemma: Monopol er skidt, men Google er nemt

Digitalt annoncemarked 2020: Udenlandske techkoncerner får i stigende grad del i danske annoncekroner, og det på trods af, at det på lang sigt kan få negative konsekvenser for annoncørerne. "Man går i egomode og tænker på sin egen marketingplan," lyder det fra annoncørforening. Nye initiativer fra danske medier kan skubbe til udviklingen.
Foto: Ivan Riordan Boll/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Ivan Riordan Boll/AP/Ritzau Scanpix

Danske annoncørers penge er i løbet af de seneste år strømmet ud af landet til selskaber som Google og Facebook. Et hårdt stød for især dagbladene, som har tabt store markedsandele på den bekostning. Men hvad kommer det egentlig annoncørerne ved?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også