Tre ting kan ændre digitalt annoncemarked efter år med fri leg

Digitalt annoncemarked 2020: Igennem to årtier er det digitale annoncemarked vokset uhindret til et kæmpe marked, men også et vildnis, som både private og politikere vil regulere. MediaWatch ser på de tre mulige gamechangere, der kan ændre spillereglerne. 

Apples Safari-browser på Iphone har siden 2017 blokeret for tværgående tracking | Foto: Kiichiro Sato/AP/Ritzau Scanpix

Vi ser ind i en fremtid, hvor en stadig større andel af annoncekronerne vil flytte fra print til de digitale platforme – og derfra også videre til udenlandske techselskaber som Facebook og Google.

Ifølge en fremskrivning, som konsulenthuset PwC står bag, vil det digitale annoncemarked de næste fem år fortsætte sin fremgang - omend i et noget lavere tempo end tidligere med 3 pct. vækst årligt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement