MediaWatch

Fire medier hædres med ti digitale priser fra Danske Medier

DR er topscorer ved uddelingen af Danske Mediers Digitale Priser 2019.

Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Ti priser er blevet uddelt til fire forskellige mediehuse, som er blevet givet Danske Mediers Digitale Priser 2019. Det skriver Danske Medier på brancheorganisationens hjemmeside.

Der er blevet uddelt fem gange hæder, fire gang sølv og en enkelt omgang guld i kategorierne årets niche- og fagmedie, årets digitale ide og årets digitale historie.

Flest priser blev givet til DR, der modtog fire gange hæder eller sølv. Ingeniørens nichemedier under paraplyen Pro-medier blev også hædret, og det samme gjorde Kristeligt Dagblad tre gange, mens der var to priser til Politiken. En liste over tildelingerne kan ses via linket her.

Bag Danske Mediers Digitale Priser 2019 står en jury bestående af Jan Birkemose, Kamilla Harritsø og Simon Stilling.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs