Accenture køber dansk reklamebureau

Bureau med bl.a. Telia og Arla på kundelisten får ny ejer i skikkelse af Accenture Interactive, der rummer konsulenthusets digitale kundetilbud.
Foto: PR/Hjaltelin Stahl
Foto: PR/Hjaltelin Stahl

Accenture, der beskæftiger sig med konsulentydelser og den seneste tid har bevæget sig længere ind på mediebureauernes bane, udvider forretningen med opkøbet af det kreative bureau Hjaltelin Stahl. Det oplyser Accenture i en pressemeddelelse.

Det danske bureau har eksisteret siden 2003 og arbejder med kundeoplevelser på tværs af platforme. På kundelisten står bl.a. Arla, Ikea og Telia.

"For at vinde markedet i dag må brands kunne tilbyde oplevelser, der skaber værdi i hvert eneste kontaktpunkt på hele kunderejsen. Med købet af Hjaltelin Stahl understreger vi, at de nordiske lande er en strategisk vækstregion for Accenture Interactive, både med hensyn til at udvikle kreativt talent, udvide vores digitale kompetencer og blive det førende customer experience-bureau," udtaler Christian Dam, direktør for Accenture Interactive Danmark, i meddelelsen.

Hjaltelin Stahl har de seneste fem år leveret overskud mellem 23,5 og 36,5 mio. kr. Virksomheden har omkring 150 ansatte. Bureauet ejes af en række ledende medarbejdere.

Parterne oplyser ikke, hvad Accenture har betalt for ejerskabet af bureauet, som bliver en del af Accenture Interactive. Hjaltelin Stahl fortsætter under eget navn og med sin nuværende ledelse.

Accenture Interactives køb er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.

Konsulenthuse ånder mediebureauer i nakken

Accenture opruster på markedsføring og køber bureau 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også