Accenture opruster på markedsføring og køber bureau

Konsulentvirksomheden Accenture Inteactive har erhvervet bureauet Kaplan, der har fokus på digital markedsføring og CRM og har afdelinger i Stockholm og København.
Foto: Jens Dresling/Ritzau/Arkiv
Foto: Jens Dresling/Ritzau/Arkiv

Accentures digitale forretningsgren udvider paletten med erhvervelsen af det digitale bureau Kaplan, der gør sig i CRM-løsninger og datadrevet markedsføring. Det skriver det svenske medie Realtid.

Bureauet Kaplan, der har afdelinger i både den svenske og danske hovedstad, gør sig inden for strategiske, analytiske, tekniske og kreative marketingløsninger, lyder det. Virksomheden har samarbejde med kunder som Circle K Europe, Svenska Spel og Com Hem og har desuden et datterselskab i Oslo. I Danmark tæller Kaplans kunder bl.a. TV 2 Danmark og PFA Pension.

"De har formået at forvandle data og forbrugerindsigter til relevante, målrettede brugeroplevelser, som skaber merværdi for kunderne," siger Mattias Boman, der er chef for Accenture Interactive i Norden, til det svenske medie.

I en pressemeddelelse fra den danske afdeling af Accenture Interactive, lyder det, at opkøbet ligger i forlængelse af Accentures ambitioner om at få en førende position på markedet for digitale totalløsninger "inden for design, annoncering og marketing".

"Med købet af Kaplan kan vi nu tilbyde datadrevne digitale marketingløsninger, der skaber stærke kundeoplevelser gennem strategiske, analytiske, digitale og kreative løsninger," siger Christian Dam, der er chef for Accenture Interactive i Danmark, i meddelelsen.

Med overtagelsen af Kaplan følger 65 ansatte i Sverige og 15 ansatte i Danmark, fremgår det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også