MediaWatch

Blogger bliver ny chefredaktør på Fit Living

Personlig træner og skribent bag bloggen "healthyskinnybitch.dk" skal som ny chefredaktør skærpe Egmont-magasinets profil.

Egmonts magasin om træning Fit Living skifter ledelse. Fra 1. august sætter fitness-bloggeren Sara Jin Smidt sig i stolen som ny chefredaktør, oplyser Egmont i en pressemeddelelse. Hun afløser Lone Helleskov, der indtil januar i år også var chefredaktør på Egmonts boligmagasin Boligliv.

“Vi er meget glade for at få Sara i spidsen for det nye Fit Living. Magasinet skal være endnu stærkere på det seneste inden for sund mad og træning – det skal være det foretrukne valg for de mange læsere, der dyrker en sund livsstil,” siger magasindirektør hos Egmont Publishing, Tina Nikolaisen.

Sara Jin Smidt, 29, har en kandidatgrad fra Københavns Universitet i human nutrition, men er allermest kendt for bloggen healthyskinnybitch.dk, som hun har drevet de senere år, og som personlig træner og fitness-instruktør.

Ifølge meddelelsen har den nye chefredaktør ambitioner om at skabe et magasin, der giver konkret inspiration og motivation til en sundere livsstil samt indblik i tendenserne inden for træning og sundhed, gear og gadgets.

“Jeg har længe savnet et sundheds-magasin, der turde være kritisk og have kant uden at tale hen over hovedet på folk, og nu har jeg fået muligheden for selv at skabe sådan et magasin,” siger Sara Jin Smidt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs