MediaWatch

Blogger bliver ny chefredaktør på Fit Living

Personlig træner og skribent bag bloggen "healthyskinnybitch.dk" skal som ny chefredaktør skærpe Egmont-magasinets profil.

Egmonts magasin om træning Fit Living skifter ledelse. Fra 1. august sætter fitness-bloggeren Sara Jin Smidt sig i stolen som ny chefredaktør, oplyser Egmont i en pressemeddelelse. Hun afløser Lone Helleskov, der indtil januar i år også var chefredaktør på Egmonts boligmagasin Boligliv.

“Vi er meget glade for at få Sara i spidsen for det nye Fit Living. Magasinet skal være endnu stærkere på det seneste inden for sund mad og træning – det skal være det foretrukne valg for de mange læsere, der dyrker en sund livsstil,” siger magasindirektør hos Egmont Publishing, Tina Nikolaisen.

Sara Jin Smidt, 29, har en kandidatgrad fra Københavns Universitet i human nutrition, men er allermest kendt for bloggen healthyskinnybitch.dk, som hun har drevet de senere år, og som personlig træner og fitness-instruktør.

Ifølge meddelelsen har den nye chefredaktør ambitioner om at skabe et magasin, der giver konkret inspiration og motivation til en sundere livsstil samt indblik i tendenserne inden for træning og sundhed, gear og gadgets.

“Jeg har længe savnet et sundheds-magasin, der turde være kritisk og have kant uden at tale hen over hovedet på folk, og nu har jeg fået muligheden for selv at skabe sådan et magasin,” siger Sara Jin Smidt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs