MediaWatch

Lindhardt og Ringhof nupper chef fra Politikens Forlag

Egmont-forlag udvider ledergruppen med en litterær agent, der skal opbygge og udvikle det internationale salg.

Foto: PR/Egmont

Forlaget Lindhardt og Ringhof, der er ejet af Egmont, opruster på det internationale salg med ansættelsen af Nya Guldberg som litterær agent. Det oplyser forlaget i en pressemeddelelse.

Nya Guldberg kommer fra en stilling som chef for internationale rettigheder på Politikens Forlag, hvor hun har været de sidste 10 år og bl.a. stået for salget af krimiforfatteren Jussi Adler-Olsens bøger til mere end 40 lande, skriver forlaget.

Opgaven hos Lindhardt og Ringhof bliver at opbygge og udvikle det internationale salg her.

”Med den størrelse og de ambitioner, vi har på Lindhardt og Ringhof, vil vi selv kunne varetage vores forfatteres salg af rettigheder til udlandet. Vi oplever en udvikling med stort internationalt potentiale blandt flere af vores forfatterskaber både inden for skønlitteratur, børne- og unge-bøger, narrative nonfiction og illustrerede fagbøger, og vi glæder os over igen at kunne tilbyde vores forfattere denne service,” siger adm. direktør Lars Boesgaard i meddelelsen.

Nya Guldberg tiltræder 1. juli og bliver en del af ledelsesgruppen. Hun har tidligere arbejdet med salg af rettigheder hos Licht & Burr Literary Agency og også hos Lindhardt og Ringhof. Før det har hun været ansat hos Munksgaard og Rosinante, oplyser Lindhardt og Ringhof.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs