Ny magasinchef skal løfte nichemedier

Nordjyske Medier vil bygge bro mellem print og digitale medier for sine nichemagasiner. De skal nå ud til flere læsere, lyder det.
Foto: PR
Foto: PR

Nordjyske Medier har samlet ledelsen af sine fem magasiner i København og udpeget Signe Bunch Baunehøj til ny magasinchef. Fra roret skal hun stå for en revitalisering af magasinerne, skriver Danske Medier.

Nordjyske Medier overtog i 2014 produktionen af magasinerne "Vi med Hund", "Bådnyt", "Mad og Venner", "Golfmagasiner" og "Jagt, Vildt og Våben" fra JSL Media. Alle er magasiner med nichestof som kerneområde, og hvor ambitionen er, at de - sammen med koncernens andre medier Nordjyske.dk, Jubii og Bazoom - skal flyttes ud på flere digitale platforme og fange flere læsere.

Det er den nye magasinchefs opgave.

"Vi kan byde ind med videnbaseret indhold for at skabe mere værdi for vores læsere. Magasinerne er til inspiration og fordybelse - og online og sociale medier er der, hvor du kan se film, få instruktioner - og få koblet noget mere på den tyngde, der er i magasinerne. Vi kan give læserne en større oplevelse - og folde indholdet ud," fortæller Signe Bunch Baunehøj til Danske Medier.

Hun understreger dog, at det journalistiske fokus for magasinerne fortsat skal være deres særskilte nicheområder for en snæver målgruppe.

Indtil 1. maj var Signe Bunch Baunehøj kreativ leder af Nordjyske Magasiner. Hun er oprindeligt uddannet grafisk designer og har tidligere arbejdet med print- og onlineprojekter i Egmont og Aller og drevet sit eget kommunikationsbureau.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også