MediaWatch

Læsertal: Ugeblade kæmper med læserfald

Vinterhalvåret kostede de fleste ugeblade læsere. Hårdest gik det ud over Allers titler.

Foto: HOLGER BUNDGAARD/POLFOTO/ARKIV

Det har generelt været en vinter op ad bakke for Aller Medias og Egmont Publishings ugeblade. Det billede tegner læsertallene fra Gallup, der dækker fjerde kvartal 2015 til og med første kvartal 2016.

Aller Media, der er den største spiller på ugebladsmarkedet med syv titler, herunder markedets tre største, Billed-Bladet, Se og Hør og Familie Journal, tabte i gennemsnit 8 pct. af læserne sammenlignet med samme periode året forinden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs