Frontmedia overtager annoncesalget for Ud & Se

Piccolo Media Group, der for nylig vandt produktionen af DSB's kundemagasin, lægger annoncesalget i hænderne på Frontmedia.

Produktionen af Ud & Se har skiftet hænder, og det koster samtidig DG Media opgaven med at sælge annoncer for bladet.

Piccolo Media Group, der for nylig vandt udbuddet om Ud & Se, har i stedet indgået en aftale med salgsbureauet Frontmedia om at stå for annoncesalget. Det oplyser Piccolo Media Group i en pressemeddelelse.

Hidtil har produktionen af Ud & Se ligget hos Datagraf A/S, der lige som DG Media er ejet af ugebladskoncernen Aller Media.

Ryster posen

I forbindelse med overtagelsen af Ud & Se har det ligget lige for at ”ryste posen” på annoncesalgssiden også, skriver Piccolo Media Group.

”Jeg har et rigtig godt indtryk af David Wall og hans dygtige team hos FrontMedia, og derfor var jeg ikke i tvivl om at overlade ansvaret for annoncesalget til netop FrontMedia. Jeg glæder mig til et godt samarbejde og ikke mindst til, at vi fællesskab skal udvikle og udbygge annoncepotentialet og dermed det samlede forretningsgrundlag for Ud & Se,” siger adm. direktør Jesper Sehested Lund, Piccolo Media Group ApS, i pressemeddelelsen.

Frontmedia håndterer i forvejen annoncesalget for en række nichemedier, herunder Weekendavisen, Samvirke og Information. Opgaven for Ud & Se er den anden nye, der er landet i bureauets kurv i år, tidligere på året valgte Information også at lægge online salget hos Frontmedia - ud over annoncesalget til printavisen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også