MediaWatch

Læsertal: Dameblade førte an i faldende ugebladsmarked

Modvinden løjede ikke af for ugebladene i 2015, hvor samtlige titler gik tilbage i andet halvår. Særligt damebladene faldt.

Foto: HOLGER BUNDGAARD/POLFOTO/ARKIV

Ugebladene kan se frem til et 2016, hvor ærmerne skal smøges en gang mere op for at holde på læserne.

I gennemsnit sagde ugebladene farvel til næsten hver tiende læser, 9 pct., i andet halvår 2015, viser læsertallene fra Gallup. Dermed er den nedadgående tendens uændret for en af de store omsætningsmotorer i Aller og Egmont, der sammen dominerer markedet, i de seneste halvandet år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs