MediaWatch

Egmont går efter omsætning på en milliard i webshops

Magasinhuset spejder efter nye webshops, som det kan føje til eksisterende portefølje. Målet er at nå en samlet omsætning på 1 mia. kr., siger Torsten Bjerre Rasmussen.

Egmonts Internationale magasinforretning, Egmont Publishing, har i næsten ubemærkethed købt sig ind i fem webshops i Norden de seneste år, skriver Børsen.

Opkøbsstrategien er en konsekvens af, at Egmonts magasinforretning er digitalt udfordret. Målet er at købe sig ind i flere butikker i år, så den samlede omsætning i butikkerne stiger fra sidste års 500 mio. kr. til 1. mia. kr.

"Vi vil gerne købe flere, og jeg håber da helt klart, at vi kan lave en investering eller to i år," siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Publishing, til Børsen.

Nye webshops skal dog være "ude over babystadiet" og ideelt omsætte for 100 mio. kr. siger Torsten Bjerre Rasmussen. Underskud er ikke et problem, hvis toplinjen vokser og den underliggende drift er positiv, siger han.

Egmont ejer i dag den danske webshop Jollyroom, som forhandler bl.a. babyudstyr og legetøj. Derudover ejer Egmont Fjellsport, Med24, Bagaren och Kocken og Animail.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Facebook vil prioritere "troværdige" nyheder

Medlemsundersøgelser skal luge ud i falske nyheder og få lokale medier til at fylde mere i Facebooks feed. Samlet set skal mængden af nyheder dog fortsat reduceres med en femtedel.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere