
Egmonts Internationale magasinforretning, Egmont Publishing, har i næsten ubemærkethed købt sig ind i fem webshops i Norden de seneste år, skriver Børsen.
Opkøbsstrategien er en konsekvens af, at Egmonts magasinforretning er digitalt udfordret. Målet er at købe sig ind i flere butikker i år, så den samlede omsætning i butikkerne stiger fra sidste års 500 mio. kr. til 1. mia. kr.
"Vi vil gerne købe flere, og jeg håber da helt klart, at vi kan lave en investering eller to i år," siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Publishing, til Børsen.
Nye webshops skal dog være "ude over babystadiet" og ideelt omsætte for 100 mio. kr. siger Torsten Bjerre Rasmussen. Underskud er ikke et problem, hvis toplinjen vokser og den underliggende drift er positiv, siger han.
Egmont ejer i dag den danske webshop Jollyroom, som forhandler bl.a. babyudstyr og legetøj. Derudover ejer Egmont Fjellsport, Med24, Bagaren och Kocken og Animail.
Mere fra MediaWatch
Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister
Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.