MediaWatch

Efter Egmont-debat: Bonnier har ingen outsourcing-planer

Bonnier har ikke tænkt sig at følge Egmont Publishings eksempel med at outsource en stor del af deres magasiners layout. "Vi vil have et tæt samspil mellem tekst og det visuelle," siger Bonnier.

Egmont Publishing annoncerede i sidste uge, at koncernen siger farvel til 13 layout-medarbejdere i Danmark og fremover får lavet dele af det grafiske arbejde i Vietnam i stedet.

Det har rejst kritik fra bl.a. tidligere grafisk designer på Euroman, der over for Journalisten giver udtryk for en bekymring for kvaliteten af arbejdet. Egmont Publishings adm. direktør Klaus Høeg-Hagensen mener imidlertid ikke, at outsourcingen kommer til at gå ud over magasinernes grafiske kvalitet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs