Egmont-direktør skifter til konsulentfirma

Direktør for Egmont Creative skal fremover rådgive abonnementsvirksomheder, herunder flere mediehuse.
Foto: PR-foto
Foto: PR-foto

Adm. direktør i Egmont Creative, Rolf Bangsgaard stopper i magasinkoncernen for at blive seniorkonsulent i konsulentvirksomheden Subscrybe. Det skriver Subscrybe i en pressemeddelelse.

Foruden en treårig afstikker til The Walt Disney Company har Rolf Bangsgaard været ansat i Egmont siden 1998. Her han særligt beskæftiget sig med med medieproduktion til børn og unge. I 2008 blev Rolf Bangsgaard ansat som adm. direktør for Egmont Creative, der leverer indhold og er ansvarlig for produkt- og forretnings­udvikling af børnemedier verden over.

Den stilling forlader han nu til fordel for Subscrybe, hvor han skal optimere eksisterende abonnementer, men også se muligheder i at skabe nye abonnementsforretninger for kunder som Nordjyske Medier, Kristeligt Dagblad, Egmont Publishing, Ebay, Information og Jysk Fynske Medier.

"Succeshistorier som Netflix, Amazon Prime og Aarstiderne har sat gang i en global abonnements­revolution. Det er en udvikling, som giver unikke muligheder for at gentænke eksisterende forretnings­modeller og skabe nye, innovative og mere værdiskabende måder at drive forretning på. Det vil jeg gerne investere mig selv i," udtaler Rolf Bangsgaard.

Subscrybe blev stiftet i 2011 af direktør Morten Suhr Hansen. Selskabet beskæftiger i alt syv ansatte på kontorer i København og Aarhus.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også