MediaWatch

Egmont-direktør skifter til konsulentfirma

Direktør for Egmont Creative skal fremover rådgive abonnementsvirksomheder, herunder flere mediehuse.

Foto: PR-foto

Adm. direktør i Egmont Creative, Rolf Bangsgaard stopper i magasinkoncernen for at blive seniorkonsulent i konsulentvirksomheden Subscrybe. Det skriver Subscrybe i en pressemeddelelse.

Foruden en treårig afstikker til The Walt Disney Company har Rolf Bangsgaard været ansat i Egmont siden 1998. Her han særligt beskæftiget sig med med medieproduktion til børn og unge. I 2008 blev Rolf Bangsgaard ansat som adm. direktør for Egmont Creative, der leverer indhold og er ansvarlig for produkt- og forretnings­udvikling af børnemedier verden over.

Den stilling forlader han nu til fordel for Subscrybe, hvor han skal optimere eksisterende abonnementer, men også se muligheder i at skabe nye abonnementsforretninger for kunder som Nordjyske Medier, Kristeligt Dagblad, Egmont Publishing, Ebay, Information og Jysk Fynske Medier.

"Succeshistorier som Netflix, Amazon Prime og Aarstiderne har sat gang i en global abonnements­revolution. Det er en udvikling, som giver unikke muligheder for at gentænke eksisterende forretnings­modeller og skabe nye, innovative og mere værdiskabende måder at drive forretning på. Det vil jeg gerne investere mig selv i," udtaler Rolf Bangsgaard.

Subscrybe blev stiftet i 2011 af direktør Morten Suhr Hansen. Selskabet beskæftiger i alt syv ansatte på kontorer i København og Aarhus.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Pluto TV udfordrer streamingmarkedet med gratis indhold

Efter et milliardopkøb i 2019 er det gået stærkt for Pluto TV, der for ni år siden blev skabt i et ”snusket varehus” i Los Angeles. Nu har den gratis streamingtjeneste gjort indtog i Norden. Partnerskab med Viaplay giver store forventninger allerede på kort sigt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs