Adm. direktør i Egmont Creative, Rolf Bangsgaard stopper i magasinkoncernen for at blive seniorkonsulent i konsulentvirksomheden Subscrybe. Det skriver Subscrybe i en pressemeddelelse.
Foruden en treårig afstikker til The Walt Disney Company har Rolf Bangsgaard været ansat i Egmont siden 1998. Her han særligt beskæftiget sig med med medieproduktion til børn og unge. I 2008 blev Rolf Bangsgaard ansat som adm. direktør for Egmont Creative, der leverer indhold og er ansvarlig for produkt- og forretningsudvikling af børnemedier verden over.
Den stilling forlader han nu til fordel for Subscrybe, hvor han skal optimere eksisterende abonnementer, men også se muligheder i at skabe nye abonnementsforretninger for kunder som Nordjyske Medier, Kristeligt Dagblad, Egmont Publishing, Ebay, Information og Jysk Fynske Medier.
"Succeshistorier som Netflix, Amazon Prime og Aarstiderne har sat gang i en global abonnementsrevolution. Det er en udvikling, som giver unikke muligheder for at gentænke eksisterende forretningsmodeller og skabe nye, innovative og mere værdiskabende måder at drive forretning på. Det vil jeg gerne investere mig selv i," udtaler Rolf Bangsgaard.
Subscrybe blev stiftet i 2011 af direktør Morten Suhr Hansen. Selskabet beskæftiger i alt syv ansatte på kontorer i København og Aarhus.