MediaWatch

Magasinkrig på nettet: Egmont kommer med "Spotify" efter sommer

Kampen om de digitale magasinlæsere bliver optrappet markant til efteråret, når Egmont få uger efter Aller Media lancerer sit bud på et digitalt magasinabonnement, Flipp.

Egmont og Aller går i direkte konfrontation om de digitale magasinlæsere efter sommer.

Aller Media har i dag offentliggjort lanceringen af all-you-can-eat-modellen Pling, der bygger på samme forretningsmodel som streamingtjenester som Spotify og Netflix. Men Aller får ikke lang tid alene på markedet. Efter sommerferien lancerer Egmont Publishing sit bud på et digitalt læs-hvad-du-vil abonnement, og det skal hedde Flipp.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs