MediaWatch

Rella klar til farvel til fondsbørsen

Om under en måned vil Aller-aktionæren Rella Holding være fortid på børsen. Kort tid efter vil aktionærerne modtage gyldent håndtryk.

Foto: Aller Media

Rella Holding er snart for alvor fortid. Selskabet har indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling, hvor den endelige beslutning om en likvidation skal tages.

Det fremgår af en fondsbørsmeddelelse fra selskabet, og den ekstraordinære generalforsamling skal holdes 6. august.

"Likvidator foreslår, at selskabet endeligt likvideres og opløses. Såfremt forslaget vedtages, vil selskabet anmode om, at torsdag den 6. august 2015 bliver den sidste dag, på hvilken selskabets aktier kan handles på Nasdaq Copenhagen," står der i indkaldelsen til selskabets aktionærer.

Udbetaler provenu

Det betyder i sidste ende, at likvidationsprovenuet vil blive udbetalt til aktionærerne snarest muligt efter den ekstraordinære generalforsamling.

"Efter udbetaling af likvidationsprovenuet vil likvidator anmode Erhvervsstyrelsen om at registrere, at selskabet er opløst," fremgår det af dagsordenen til den ekstraordinære generalforsamling.

Likvidationen har været under opsejling længe, da Rella Holding solgte sin eneste aktivitet - de stemmeløse B-aktier i mediekoncernen Aller Holding - til Aller. Det betyder, at aktionærerne i Rella kan se frem til udbetaling på 77,50 kr. per aktie.

Fordelagtigt tilbud

Beslutningen om at sælge Aller-aktierne kommer efter et år, hvor Aller-koncernen har været presset af oplagsfald i hele Skandinavien, omstruktureringer og Se og Hør-sagen.  Årsregnskabet fra Aller Holding, der kom i slutningen af januar, viste et driftsresultatet barberet med 180 mio. kr. til et minus på 60 mio. kr.

Rella Holdings direktør Klaus Landstrøm har tidligere udtalt til MediaWatch, at han anså tilbuddet fra Aller, som giver et provenu på 77,5 kr. per B-aktie, var så fordelagtigt, som det kan blive.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs