MediaWatch

Tre nye danske dameblade rammer hylderne

En række iværksætterkvinder, som er trætte af de traditionelle dameblade, lancerer inden for en måned tre nye digitale magasiner.

Tre nye magasiner til kvinder ser dagens lys inden for en måned. Fælles for dem alle er, at de er digitale og udgives af unge iværksætter-kvinder, skriver Politiken.

Blad, Papercut Issues og Poppel er navnet på de tre magasiner. De seks unge kvinder bag titlerne har ingen erfaringer har at udgive magasiner.

Indholdsmæssigt har bladene fokus på planteliv, populærkulturelle fænomener samt kultur og samfund og udkommer op til fire gange årligt. Selvom magasinerne er forskellige har de alle tre en ambition om at give taletid til unge mennesker, som ikke kan komme til at skrive i de etablerede medier.

"Jeg synes, vi savner de der små underlige åndehuller og flere valg inden for nichemagasiner med små publikationer. Det ville klæde magasinbranchen og kulturmiljøet," siger Lucia Odoom, som er medstifter af Poppel, til Politiken.

Magasinerne har endnu ikke finansieringen på plads. I stedet investerer stifterne deres egne penge og fritid i projekterne, men vil på sigt gerne have magasinerne til at løbe rundt, skriver Politiken.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs