Aller samler visuel indsats i internt designcenter

Nyt designcenter skal sikre visuelt skarpere nichemagasiner fra Aller med klart koncept og fagligt indhold.
Foto: Aller Media
Foto: Aller Media

Aller Medias Magasinenhed lancerer AllerDesign. Et designcenter som skal styrke magasinporteføljen og bidrage til udviklingen af nichemagasiner med klare koncepter og højt fagligt indhold.

AllerDesign bliver en del af Magasinenheden, der hører under mediekoncernens Udgiverenhed. Den nye enhed skal drive den grafiske udvikling på alle platforme i tæt samarbejde med chefredaktører og redaktører i Magasinenheden.

”Vi befinder os i et magasinmarked med mange aktører, og vi skal i endnu højere grad end tidligere lave magasiner med smalle koncepter til brede interessegrupper. Det kræver fokus på unikt indhold og ikke mindst et klart, visuelt DNA. Derfor samler vi vores absolut bedste kompetencer inden for de nicher, vi vil være stærke på i vores nye enhed, AllerDesign,” siger Charlotte Riparbelli, Magasindirektør i Aller Media A/S, i en pressemeddelelse.

Magasinenheden samler samtidig kompetencerne inden for bolig i én boligfagredaktion, i lighed med madfagredaktionen og nu også AllerDesign.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også