MediaWatch

Aller samler visuel indsats i internt designcenter

Nyt designcenter skal sikre visuelt skarpere nichemagasiner fra Aller med klart koncept og fagligt indhold.

Foto: Aller Media

Aller Medias Magasinenhed lancerer AllerDesign. Et designcenter som skal styrke magasinporteføljen og bidrage til udviklingen af nichemagasiner med klare koncepter og højt fagligt indhold.

AllerDesign bliver en del af Magasinenheden, der hører under mediekoncernens Udgiverenhed. Den nye enhed skal drive den grafiske udvikling på alle platforme i tæt samarbejde med chefredaktører og redaktører i Magasinenheden.

”Vi befinder os i et magasinmarked med mange aktører, og vi skal i endnu højere grad end tidligere lave magasiner med smalle koncepter til brede interessegrupper. Det kræver fokus på unikt indhold og ikke mindst et klart, visuelt DNA. Derfor samler vi vores absolut bedste kompetencer inden for de nicher, vi vil være stærke på i vores nye enhed, AllerDesign,” siger Charlotte Riparbelli, Magasindirektør i Aller Media A/S, i en pressemeddelelse.

Magasinenheden samler samtidig kompetencerne inden for bolig i én boligfagredaktion, i lighed med madfagredaktionen og nu også AllerDesign.

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs