MediaWatch

Egmont udvider med musikmagasin i Sverige

Med et nyt nichemagasin om elektronisk musik vil Egmont Publishing teste nyt marked af og forsøge at finde vej til unge printlæsere.

I morgen får de svenske musikinteresserede et nyt magasin at dykke ned i, når Egmont Publishing sender første udgave af magasinet 'Hype' om elektronisk musik på gaden. Det skriver Dagens Media.

"Elektronisk dansemusik eller EDM er meget populær i Sverige med mange dedikerede fans, men indtil videre er det ikke blevet skrevet meget om denne scene, i hvert fald ikke i magasinform. Derfor ønsker vi at prøve og se, om det virker," siger Daniel Carlsson, ansvarlig for magasinet i Egmont Publishing, til Dagens Media.

Målgruppen er teenagere og unge voksne, og magasinet er i den forstand samtidig en test af magasinformatets holdbarhed og appel til en gruppe, der har det største medieforbrug online.

Af samme grund spiller de sociale medier en stor rolle i lanceringen af magasinet og den videre drift, fortæller Egmonts redaktør.

Hype udkommer i første omgang i 12.000 eksemplarer, og der er planlagt seks udgaver i 2015.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs