Ny direktør for Egmont Publishing i Danmark
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6552344.ece/ALTERNATES/schema-16_9/egmont%2520magasiner%2520og%2520ugeblade%2520(ny).jpg)
Blade som Alt for damerne, Euroman og Hjemmet får ny chef 1. september, når Egmont Publishing skifter ud i ledelsen en ny direktør sætter sig i stolen for de danske aktiviteter. Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.
Egmont Publishing har ansat Klaus Høeg-Hagensen som adm. direktør for Egmont Publishing i Danmark. Han kommer fra en stilling som adm. direktør i Stofa, hvor han stoppede i maj, og har tidligere været ansat i JP/Politikens Hus, senest som direktør for Jyllands-Posten.
Som adm. direktør i Egmont Publishing i Danmark bliver Klaus Høeg-Hagensen en del af Egmont Publishings internationale ledergruppe med reference til koncerndirektør Torsten Bjerre Rasmussen.
”Vi skal udvikle vores forretning markant de kommende år. Transformationen er i fuld gang, print er forsat et solidt fundament under vores forretning, men der er behov for at forsætte og accelerere udviklingen på de digitale medier og forretningsområder omkring vores nuværende forretning. Vi skal vokse organisk, men er samtidig også åbne for opkøb. Klaus er ideel til at stå i spidsen for dette arbejde,” siger Torsten Bjerre Rasmussen, koncerndirektør for Egmont Publishing.
Han har hidtil fungeret som adm. direktør for Egmont Publishing i Danmark sideløbende med det overordnede ansvar for hele Egmont Publishing - en rolle skal han nu koncentrere sig om.
Ingen nemme løsninger
Klaus Høeg-Hagensen (foto) får ansvaret for danske ugeblade som Hjemmet og Her & Nu, magasiner som Boligliv og Gastro samt børnebrands som Anders And & Co, Rasmus Klump og Pixeline på print og digitale platforme.
![](https://photos.watchmedier.dk/fQijdGnJgqUTVlAKYPw5lpJrtSD4DABrNwBbVCGgNj4/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle6958493.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2FKlaus%2520Hoeg-Hagensen_egmont.jpg)
Hans opgave bliver først og fremmest at stå i spidsen for den digitale transformation af bladforretningen. Om den nye udfordring siger han:
”Der findes ingen hurtige og nemme løsninger i den digitale transformation alle i hele mediebranchen står overfor. Jeg glæder mig helt enormt til at være med til den fortsatte udvikling af Egmont Publishing sammen med mine mange nye kollegaer både i Danmark og internationalt,” siger han i meddelelsen.
Fælles fortid
Egmont Publishing blev dannet i slutningen af sidste år, da Egmont lagde divisionerne Egmont Kids Media og Egmont Magasiner sammen. Divisionen beskæftiger 2.500 medarbejdere i 30 lande. Torsten Bjerre Rasmussen fortsætter som øverste chef for Egmont Publishing.
Han kom til Egmont i 2010 fra en stilling som direktør i JP/Politikens Hus, hvor han tidligere har arbejdet sammen med Klaus Høeg-Hagensen.
Som et led i sidste års fusion og dannelsen af Egmont Publishing, blev han udnævnt til koncerndirektør for divisionens samlede aktiviteter.
Relaterede artikler
Aller forhandler med Readly
For abonnenter
"Magasin-spotify": Vi kommer til Danmark inden nytår
For abonnenter
Ny Egmont-chef: Jeg skal samle alle web-redaktioner
For abonnenter