MediaWatch

Ny direktør for Egmont Publishing i Danmark

Egmont Publishing henter tidl. direktør for Stofa og Jyllands-Posten til som ny chef for de danske udgivelser.

Blade som Alt for damerne, Euroman og Hjemmet får ny chef 1. september, når Egmont Publishing skifter ud i ledelsen en ny direktør sætter sig i stolen for de danske aktiviteter. Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Egmont Publishing har ansat Klaus Høeg-Hagensen som adm. direktør for Egmont Publishing i Danmark. Han kommer fra en stilling som adm. direktør i Stofa, hvor han stoppede i maj, og har tidligere været ansat i JP/Politikens Hus, senest som direktør for Jyllands-Posten.

Som adm. direktør i Egmont Publishing i Danmark bliver Klaus Høeg-Hagensen en del af Egmont Publishings internationale ledergruppe med reference til koncerndirektør Torsten Bjerre Rasmussen.  

”Vi skal udvikle vores forretning markant de kommende år. Transformationen er i fuld gang, print er forsat et solidt fundament under vores forretning, men der er behov for at forsætte og accelerere udviklingen på de digitale medier og forretningsområder omkring vores nuværende forretning. Vi skal vokse organisk, men er samtidig også åbne for opkøb. Klaus er ideel til at stå i spidsen for dette arbejde,” siger Torsten Bjerre Rasmussen, koncerndirektør for Egmont Publishing.

Han har hidtil fungeret som adm. direktør for Egmont Publishing i Danmark sideløbende med det overordnede ansvar for hele Egmont Publishing - en rolle skal han nu koncentrere sig om.

Ingen nemme løsninger

Klaus Høeg-Hagensen (foto) får ansvaret for danske ugeblade som Hjemmet og Her & Nu, magasiner som Boligliv og Gastro samt børnebrands som Anders And & Co, Rasmus Klump og Pixeline på print og digitale platforme.

 

Hans opgave bliver først og fremmest at stå i spidsen for den digitale transformation af bladforretningen. Om den nye udfordring siger han:

”Der findes ingen hurtige og nemme løsninger i den digitale transformation alle i hele mediebranchen står overfor. Jeg glæder mig helt enormt til at være med til den fortsatte udvikling af Egmont Publishing sammen med mine mange nye kollegaer både i Danmark og internationalt,” siger han i meddelelsen.

Fælles fortid

Egmont Publishing blev dannet i slutningen af sidste år, da Egmont lagde divisionerne Egmont Kids Media og Egmont Magasiner sammen. Divisionen beskæftiger 2.500 medarbejdere i 30 lande. Torsten Bjerre Rasmussen fortsætter som øverste chef for Egmont Publishing.

Han kom til Egmont i 2010 fra en stilling som direktør i JP/Politikens Hus, hvor han tidligere har arbejdet sammen med Klaus Høeg-Hagensen.

Som et led i sidste års fusion og dannelsen af Egmont Publishing, blev han udnævnt til koncerndirektør for divisionens samlede aktiviteter.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs