Benjamin åbner nyt modesite

Magasinhuset bag 'Woman' og 'Costume', Benjamin Media, lancerer Stylista.dk - det første site i husets strategi om annoncedrevne sites på tværs af magasinbrands.

Benjamin Media har søsat det første site i sine planer om at etablere en række nye fællessites på tværs af magasinbrands: mode- og shoppingsitet Stylista.dk. 

Det Bonnier-ejede magasinforlag lancerede i sensommeren en ny digital strategi, der skal udvide husets digitale forretning med en række annoncefinansierede sites, der ikke er knyttet til et specifikt magasinbrand, men trækker på annoncører, stof og målgruppe fra flere magasiner.

Stylista.dk, der er første officielle danske skud på stammen,  er et socialt og kommercielt mode- og shoppingsite målrettet kvinder i alderen 18 - 35 år, og bygger altså på Benjamin Media-titlerne Costume og Woman.

Kernen i sitet er mode - både i form af nyheder og indlæg fra faste bloggere samt af en stor webshop med varer fra partnerne Asos, My-Wardrobe, Zalando og Nelly.

Chefredaktør for Stylista.dk er Camille Berner, der tidliger har været webredaktør på Eurowoman og koordinator på Trendsales.

Sitet er skåret over samme læst som det norske site Stylista.no, som Bonnier Publications lancerede i efteråret.

Sitet lanceres officielt den 29 januar, men blev i diskretion sat i søen den 8. januar. Og i løbet af de første syv dage, talte det 120.000 sidevisninger fordelt på knap 20.000 unikke brugere. Det er Benjamin Medias egne tal, og ikke officielle FDIM-tal.

Adm. direktør i Benjamin Media, Niels Jespersen, har tidligere fortalt, at huset også overvejede lignende sites med boligstof, der kunne udnyttte husets titler, Bo Bedre og Bolig Magasinet, der har en solid læserposition på det marked. 

Bonnier Publications sadler op til digital udvikling

Benjamin satser på annonce-sites med viralt dna 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også