Voldsomme prisstigninger og generel mangel på papir har skabt mere omkostningstunge vilkår for tilbudsaviserne, som landets detail- og dagligvarehandel udgiver. Hos Coop betyder det, at dagligvarekæden reducerer sideantallet og mindsker formatet af sine tilbudsaviser en anelse, fortæller Heidi Kessler, der er senior marketingchef, til Markedsføring.
”Vi har skåret lidt millimeter af hist og pist, så vi har kunne få de mest optimale priser, uden at kunden har mærket noget til det,” siger hun og tilføjer, at Coop dog ikke går ned i antallet af udgivelser, fordi de trykte aviser stadig appellerer til mange danskere ifølge kædens undersøgelser.
Prisstigningerne får Jysk til at nedjustere antallet af tilbudsaviser, kæden sender på gaden, fortæller marketingdirektør Michael Gade til Markedsføring. Avisen er blevet en mindre attraktiv markedsføringskanal på grund af priserne, og derfor vælger Jysk at allokkere en større del af budgettet til andre kanaler.
Tjek indgår kommercielt samarbejde om digitalisering af tilbudskommunikation
Ministersvar understreger lukningsfare for ugeaviser ved indførelse af ”ja tak”-ordning