MediaWatch

Femina får ny chefredaktør

Få måneder efter Isabella Hindkjær kom til Aller Media som digital chefredaktør på fagredaktionen Aller Kvindeliv, får hun også ansvaret for den trykte udgave af ugebladet Femina.

Foto: Aller Media/PR

Digital chefredaktør for fagredaktionen Aller Kvindeliv Isabella Hindkjær, 29, er torsdag tiltrådt som ny chefredaktør for Femina. Det skriver Aller Media i en pressemeddelelse.

Isabella Hindkjær skiftede fra Zetland i maj til stillingen som digital chefredaktør for Aller Kvindeliv, der ud over Femina også står bag udgivelserne Søndag, Q, Mama og Psykologi.

Nu får hun også den trykte udgave af Femina under sine vinger – en rolle, hun overtager fra Dorthe Kandi, der er overordnet mediechef og ansv. chefredaktør for alle udgivelser på Aller Kvindeliv.

"Jeg er glad og stolt over at kunne præsentere Isabella Hindkjær som ny chefredaktør for Femina – også på print – ligesom hun fortsætter i spidsen for det digitale univers femina.dk, som også tæller Søndag, Q, Mama og Psykologi. Hun kommer dermed til at stå i spidsen for en tværmediel redaktion, hvor pulsen er høj og platformen sekundær," siger Dorthe Kandi, mediechef for Aller Kvindeliv, i meddelelsen.

Femina havde i 2019 i gennemsnit 156.000 læsere ifølge Gallups læsertal - lidt mindre end konkurrenten Alt for damerne fra Egmont Publishing, der havde 182.000 læsere i snit. Digitalt lå femina.dk i den seneste måned, juli, på 3,4 mio. sidevisninger ifølge tal fra Dansk Online Index. Alt.dk, der lige som femina.dk er portal for flere udgivelser rettet mod kvinder, havde 6,9 mio. sidevisninger.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere