MediaWatch

Modemagasin efter shitstorm over forside: "Et wakeup call"

Juni-udgaven af Elle har mødt kritik, fordi de ni kvinder, der pryder forsiden, og som er ambassadører for et dansk modebrand, alle er etnisk hvide. Magasinet har efterfølgende undskyldt, og chefredaktøren vil nu tænke bredere i forsidemodeller, fortalte hun i mediemagasinet Q&co.

Foto: Elle

Forsiderne på den danske udgave af modemagasinet Elle skal være mere mangfoldige, når det gælder covermodellerne. Det fortalte chefredaktør Cecilie Ingdal i et interview i mediemagasinet Q&co, efter magasinet har fået kritik på de sociale medier for magasinets juni-forside.

Her optræder ni kvinder, der alle har været med til at gøre det danske modebrand Ganni til en international succes ved at bære det frem, men som alle er hvide.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere