MediaWatch

Nordjyske Medier sælger datterselskab

Amerikansk køber overtager produktions-datterselskab i Nordjyske-koncernen.

Per Lyngby, adm. direktør, Nordjyske Medier. | Foto: Carsten Ingemann/Polfoto

Nordjyske Medier bliver en tand slankere. Selskabet har solgt datterselskabet Dblux med effekt fra 7. juli, oplyser Nordjyske Medier i en pressemeddelelse.

Dblux producerer lyd, lys og billeder fra forskellige begivenheder såsom fodboldkampe og festivaler. Vurderingen lyder, at det ikke passer som fod i hose med Nordjyske Mediers øvrige profil.

"Dblux har igennem mange år specialiseret sig indenfor OB- og event-produktioner og har dermed et andet fokus end Nordjyske Medier. Derfor har vi valgt at sælge aktiviteterne i Dblux til den amerikanske koncern NEP Group Inc., som både har de fornødne styrker og ambitioner til at kunne drive dblux videre i en positiv retning," udtaler Per Lyngby, adm. direktør i Nordjyske Medier, i pressemeddelelsen.

Køberen, NEP Group, er aktiv i det meste af verden og har blandt andet BBC, CBS og Disney som kunder.

Historien melder ikke noget om økonomien i aftalen.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs