MediaWatch

Nordjyske Medier sælger datterselskab

Amerikansk køber overtager produktions-datterselskab i Nordjyske-koncernen.

Per Lyngby, adm. direktør, Nordjyske Medier. | Foto: Carsten Ingemann/Polfoto

Nordjyske Medier bliver en tand slankere. Selskabet har solgt datterselskabet Dblux med effekt fra 7. juli, oplyser Nordjyske Medier i en pressemeddelelse.

Dblux producerer lyd, lys og billeder fra forskellige begivenheder såsom fodboldkampe og festivaler. Vurderingen lyder, at det ikke passer som fod i hose med Nordjyske Mediers øvrige profil.

"Dblux har igennem mange år specialiseret sig indenfor OB- og event-produktioner og har dermed et andet fokus end Nordjyske Medier. Derfor har vi valgt at sælge aktiviteterne i Dblux til den amerikanske koncern NEP Group Inc., som både har de fornødne styrker og ambitioner til at kunne drive dblux videre i en positiv retning," udtaler Per Lyngby, adm. direktør i Nordjyske Medier, i pressemeddelelsen.

Køberen, NEP Group, er aktiv i det meste af verden og har blandt andet BBC, CBS og Disney som kunder.

Historien melder ikke noget om økonomien i aftalen.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs