Nordjyske Medier sælger datterselskab
![Per Lyngby, adm. direktør, Nordjyske Medier. | Foto: Carsten Ingemann/Polfoto](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7481104.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Per_Lyngby_Carsten_Ingemann_Polfoto.jpg)
Nordjyske Medier bliver en tand slankere. Selskabet har solgt datterselskabet Dblux med effekt fra 7. juli, oplyser Nordjyske Medier i en pressemeddelelse.
Dblux producerer lyd, lys og billeder fra forskellige begivenheder såsom fodboldkampe og festivaler. Vurderingen lyder, at det ikke passer som fod i hose med Nordjyske Mediers øvrige profil.
"Dblux har igennem mange år specialiseret sig indenfor OB- og event-produktioner og har dermed et andet fokus end Nordjyske Medier. Derfor har vi valgt at sælge aktiviteterne i Dblux til den amerikanske koncern NEP Group Inc., som både har de fornødne styrker og ambitioner til at kunne drive dblux videre i en positiv retning," udtaler Per Lyngby, adm. direktør i Nordjyske Medier, i pressemeddelelsen.
Køberen, NEP Group, er aktiv i det meste af verden og har blandt andet BBC, CBS og Disney som kunder.
Historien melder ikke noget om økonomien i aftalen.
Relaterede artikler
Ny direktør skal opdyrke Nordjyskes kerneforretning
For abonnenter
Nordjyske har mere stående på indkøbslisten
For abonnenter
Innovationen får sit eget regnskab hos Nordjyske
For abonnenter