Nordjyske Medier sælger datterselskab

Amerikansk køber overtager produktions-datterselskab i Nordjyske-koncernen.
Per Lyngby, adm. direktør, Nordjyske Medier. | Foto: Carsten Ingemann/Polfoto
Per Lyngby, adm. direktør, Nordjyske Medier. | Foto: Carsten Ingemann/Polfoto

Nordjyske Medier bliver en tand slankere. Selskabet har solgt datterselskabet Dblux med effekt fra 7. juli, oplyser Nordjyske Medier i en pressemeddelelse.

Dblux producerer lyd, lys og billeder fra forskellige begivenheder såsom fodboldkampe og festivaler. Vurderingen lyder, at det ikke passer som fod i hose med Nordjyske Mediers øvrige profil.

"Dblux har igennem mange år specialiseret sig indenfor OB- og event-produktioner og har dermed et andet fokus end Nordjyske Medier. Derfor har vi valgt at sælge aktiviteterne i Dblux til den amerikanske koncern NEP Group Inc., som både har de fornødne styrker og ambitioner til at kunne drive dblux videre i en positiv retning," udtaler Per Lyngby, adm. direktør i Nordjyske Medier, i pressemeddelelsen.

Køberen, NEP Group, er aktiv i det meste af verden og har blandt andet BBC, CBS og Disney som kunder.

Historien melder ikke noget om økonomien i aftalen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også