MediaWatch

Youtube kaster sig ind i kampen mod Netflix

Youtube Red har købt sin første ”big-budget” tv-serie. Den skal tiltrække betalende abonnenter til streamingtjenesten i kampen mod Netflix, HBO og Amazon.

Foto: AP/Polfoto

Det trækker op til yderligere konkurrence på markedet for streamingtjenester. Det er konklusionen efter Youtubes betalingstjeneste ”Youtube Red” netop har købt sin første tv-serie i millionklassen. Det skriver New York Times.

”Step Up” er titlen på serien, der baseret på en række populære dansefilm af samme navn. De foreløbig seks film i ”Step Up”-universet har allerede indtjent 650 mio. dollar – svarende til 4,3 mia. kr. – på verdensplan.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs