MediaWatch

3 millioner så gratis fodboldfinaler i Storbritannien

Britisk tv-selskab stillede to store europæiske fodboldkampe gratis til rådighed for briterne på Youtube. Det resulterede i alt i 3 mio. seere.

Real Madrids Gareth Bale løfter pokalen efter sejren i Champions League-finalen. | Foto: Manu Fernandez/AP/Polfoto

Sammenlagt 3 mio. mennesker så med, da det britiske tv-selskab BT valgte at vise finalerne i fodboldturneringerne Europa League og Champions League gratis på Youtube. Det skriver The Guardian.

BT har betalt i dyre domme for rettighederne, men valgte altså at stille de to finalekampe gratis til rådighed på Youtube. 1,8 mio. så med, da Champions League-finalen blev spillet i lørdags, og over 1 mio. klikkede ind på Youtube, da finalen i Europa League blev spillet ugen forinden. De gratis tilbud var dog kun tilgængelige for personer i Storbritannien, da Youtube-visningen blev låst af såkaldte geobockere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs