MediaWatch

TV 2 hyrer ny platformschef for tv2.dk

Tidligere digital forretningsudvikler på Berlingske bliver chef for TV 2’s hjemmeside og andre gratis digitale platforme som apps og sociale medier.

Foto: PR/TV 2

TV 2 har ansat en ny chef for tv-stationens gratis digitale platforme. Det er Anders Kring, som fremover får ansvaret for hjemmesiden tv2.dk, tv-stationens apps og sociale medier, skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

”Jeg er virkelig glad for, at vi har fundet så stærk en profil som Anders Kring. Han tænker holistisk, analytisk og tværgående, og det bliver der brug for i jobbet, hvor der ud over ansvaret for platformene indgår en vigtig koordinering med det tekniske område, det kommercielle område og indholdsområdet,” siger digital direktør på TV 2 Anders Blauenfeldt i meddelelsen.

Anders Kring, der har en baggrund som datalog med speciale i kunstig intelligens, var indtil december chef for Berlingske Medias digitale forretningsudvikling og innovation. Han begyndte i koncernen i 2012 som udviklingschef for Berlingskes mobile portefølje.

Anders Kring har første arbejdsdag på TV 2 i dag som chef for den såkaldte Digital Free-enhed, der omfatter stationens gratis digitale platforme.

”TV 2 har vist, at de tager de digitale udfordringer seriøst – så seriøst at der blandt andet er kommet digitale kræfter helt op på direktionsgangen. Det er den type virksomhed, der ønsker at føre det digitale kapløb og den type virksomhed, jeg gerne vil arbejde for,” siger Anders Kring i pressemeddelelsen.

Øverste chef for TV 2's digitale område er direktør Anders Blauenfeldt, der kom til tv-stationen i begyndelsen af februar. Under sig har han fire digitale enheder: TV 2 Analyse, Digital Pay, der omfatter TV 2 Play og det nye TV 2 Business-produkt samt eventuelle fremtidige digitale abonnementsprodukter og altså de "gratis" platforme i Digital Free; tv2.dk, apps og sociale medier samt en afdeling for digital forretningsudvikling.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs