MediaWatch

TDC: Vores kunder viser stor interesse for ny tv-boks

TDC's tv-boks er blevet vel modtaget af kunderne, siger selskabets topchef, der dog ikke vil ud med konkrete mål for boksen.

TDC's topchef, Pernille Erenbjerg | Foto: Stine Bidstrup/Polfoto/Arkiv

En hjørnesten i TDC's kamp for at vende en presset forretning er, at tv-kunderne bliver i butikken, og derfor har selskabet for nyligt lanceret en ny tv-boks, der blandt andet har en tjeneste som HBO integreret.

Modtagelsen har været bedre end forventet, fortæller topchef Pernille Erenbjerg oven på selskabets regnskab for første kvartal, hvor resultaterne i selskabets tv-forretning, Yousee, igen er pressede.

"Boksen har været på gaden i nogle uger, og foreløbig har efterspørgselen været god. Vi havde sat et maks på, hvor mange vi ville levere til at starte med, og foreløbig har der været efterspørgsel på det dobbelte," siger Pernille Erenbjerg, der dog ikke vil nævne konkrete tal.

TDC for nyligt lagt alle sine tv-kunder ind under Yousee, og selskabet har som målsætning, at 45 pct. af tv-kunderne skal have en boks om to år.

I dag har lidt mere end hver fjerde tv-kunde en boks i hjemmet, men Pernille Erenbjerg vil ikke ind på, hvad målsætningen er i år med den nye boks.

"Der er mange faktorer, som spiller ind. Vi er påpasselige med at rulle for mange ud for hurtigt, fordi der kan opstå udfordringer, selv om den selvfølgelig er gennemtestet," siger Pernille Erenbjerg.

Trods prisforhøjelser fra årsskiftet og en mindre kundetilgang var tv-omsætningen tæt på flad på 1073 mio. kr. i første kvartal, hvor resultaterne også bærer præg af, at flere kunder skifter fra de store tv-pakker til de mindre.

"Vi kan ikke være tilfredse, når tallene er, som de er. Når det er sagt, er udviklingen som forventet, og vi følger planerne i vores strategi, som jo gerne skal sikre, at vi på sigt bliver tilfredse," siger Pernille Erenbjerg.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs