MediaWatch

TV 2 køber VM-rettigheder

TV 2 har sikret sig rettighederne til at vise VM i cykling frem til 2024.

Foto: Michel Spingler/AP Photo/Polfoto

Søndag live-transmitterede TV 2 næsten syv timer fra et af verdens største endagsløb i cykling, Paris-Roubaix. Nu kan sportsbegejstrede seere glæde sig til at se endnu mere cykling på højeste niveau.

TV 2 har sikret sig rettighederne til at vise verdensmesterskaberne i cykling frem til 2024. Det betyder, at tv-stationen vil sende kampen om den regnbuefarvede trøje i en række forskellige discipliner. Det gælder landevej, bane, BMX, mountainbike, cykelcross samt World Cup-serien på bane og i cykelcross.

”Cykling er en kernerettighed for TV 2 og TV 2 SPORT. Derfor er det naturligvis en stor glæde, at vi nu har sikret os VM-aftalen helt frem til 2024. Vi har i stort set hele TV 2’s levetid satset meget på cykling, og efter at have undværet VM et par år, så kipper vi med flaget for, at den rettighed nu er kommet hjem. Der er mange timers god underholdning i sådan en VM-pakke i selskab med TV 2’s fremragende formidlere af cyklingen,” udtaler TV 2s sportschef Frederik Lauesen i en pressemeddelelse.

Allerede i år viser TV 2 VM i cykling, da tv-stationen har overtaget rettighederne fra Viasat. Cykelbegejstrede tv-seere kan se frem til første VM-duel 29. maj, hvor BMX-ryttere kører om VM-titlen.

Udover VM-løbene og endagsklassikere som Paris-Roubaix viser TV 2 også flere af cykelsportens største etapeløb som bl.a. Tour de France og Giro d’Italia.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs