MediaWatch

Canal Digital hæver priserne efter Discovery-aftale

Med effekt fra 1. maj stiger prisen for tv-pakker hos Canal Digital. Distributøren takker kunderne for opbakning i løbet af konflikten og fortsætter med at tilbyde kompensation resten af februar.

Catja Middelboe Andersen, kommunikationsdirektør, Canal Digital | Foto: PR, Canal Digital

Canal Digitals kunder kan igen se kanalerne fra Discovery Networks. Der har været sort skærm siden 1. februar, fordi parterne ikke kunne blive enig om en ny distributionsaftale. I nat var der så hvid røg, efter de to selskaber nåede til enighed om en ny aftale. Det betyder, at Discovery-kanalerne vender tilbage til 200.000 danske husstande.

For Canal Digitals kunder betyder aftalen prisstigninger. På sin hjemmeside skriver distributøren, at der vil komme "mindre justeringer af prisen på vores tv-pakker" med effekt fra 1. maj. Hvor meget det bliver i kroner og ører, kan kommunikationsdirektør hos Canal Digital, Catja Middelboe Andersen, ikke sige noget om på nuværende tidspunkt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs