MediaWatch

Bureauer om tv-konflikt: Vi regner med løsning snarest

De såkaldte årsaftaler mellem annoncører og tv-stationer er ved at blive forhandlet på plads. Ét tv-selskab er i vælten takket være en konflikt med tv-distributør, men mediebureauerne tager konflikten med ophøjet ro.

Foto: PR

I disse uger forhandles der på livet løs mellem tv-stationer på den ene side og annoncører og mediebureauer på den anden side. Parterne forhandler om de såkaldte årsaftaler, der forventes at falde på plads inden udgang af februar.

Årsaftalerne betyder, at annoncørerne køber annonceplads for længere perioder ad gangen. Og det er ikke småpenge, der er tale om. Eksempelvis solgte TV 2 sidste år for "betragteligt over én mia. kr." på årsaftalerne, og det var en stigning i forhold til året forinden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Nent tager navneskifte til Viaplay

Nordic Entertainment Group hedder fremover Viaplay Group. Det skal sende klart signal om, at medieselskabet har fokus skåret knivskarpt mod streamingfremtiden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs