MediaWatch

Britisk TV 2-pendant og Netflix samarbejder om serie

Thriller-serie over seks afsnit bliver den første co-produktion mellem britiske Channel 4 og Netflix.

Netflix har indgået en aftale med den britiske pendant til TV 2, broadcasteren Channel 4, om at producere en ny dramaserie, skriver The Guardian.

"Kiss me first" er navnet på thriller-serien, som er en filmatisering af Lottie Moggachs novelle af samme navn. Serien strækker sig over seks afsnit, og vil blive vist dels på Channel 4 ungdomskanal E4 i Storbritannien, dels streamet på Netflix.

Samarbejdet er det første af sin slags mellem Channel 4 og Netflix, som har øget sine investeringer i det britiske marked. Bl.a. vil Netflix bruge 100 mio. pund på det royale drama "The Crown" og investere i holdet på BBC's "Planet Earth.

Channel 4 har tidligere vist Netflix-serierne "Black Mirror" og "Derek".

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs