MediaWatch

Disney laver milliardinvestering i Vice

For anden gang på kort tid har Disney valgt at investere et stort beløb i ungdomsmediet Vice.

Det er ikke mere end et par uger siden, at Disney lavede en større investering i Vice Media. Nu har koncernen, der er kendt for sine tegnefilmsfigurer, haft pungen fremme igen og investeret yderligere 200 mio. dollar (1,37 mia. kroner) i mediet. Det skriver New York Times.

Det bringer Disney investering i Vice Media op på, hvad der svarer til 2,73 mia. kr.

Pengene skal ifølge New York Times bruges på at producere programmer til en ny kabeltvkanal, Viceland, som Vice forventes at præsentere til februar.

Vice Media har allerede tiltrukket betydelige investeringer fra andre medievirksomheder, blandt andet 250 mio. dollar (1,7 mia. kr.) fra A&E Networks og 70 mio. dollar (478 mio. kr.) fra 21st Century Fox.

Det er især Vice’s evne til at ramme en yngre målgruppe - særlige unge mænd – som har været med til at gøre mediet interessant for investorer.

Den samlede værdi af Vice Media bliver ifølge New York Times vurderet til at være på mellem 28,7 mia. kr. og 30,7 mia. kr.   

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs