Tv-selskab i USA foretager massiv overvågning af seere

Smart tv-selskab i USA indsamler store mængder data om seerne, som kan hjælpe annoncører med at identificere seernes øvrige apparater i huset.
Foto: Paul Sakuma/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Paul Sakuma/AP/Polfoto/Arkiv

Tv-selskabet Vizio, som står bag et af de mest populære smart tv i USA, overvåger seernes seer-vaner, som de efterfølgende deler med annoncører, som bl.a. bruger dataene til at finde seerne på deres telefoner og andre apparater, skriver Pro Publica.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også