MediaWatch

Tv-selskab i USA foretager massiv overvågning af seere

Smart tv-selskab i USA indsamler store mængder data om seerne, som kan hjælpe annoncører med at identificere seernes øvrige apparater i huset.

Foto: Paul Sakuma/AP/Polfoto/Arkiv

Tv-selskabet Vizio, som står bag et af de mest populære smart tv i USA, overvåger seernes seer-vaner, som de efterfølgende deler med annoncører, som bl.a. bruger dataene til at finde seerne på deres telefoner og andre apparater, skriver Pro Publica.

Overvågningen, som Vizio kalder "Smart Interactivity", er en del af standopsætningen, når kunder køber tv'et. Hvis kunden ønsker at sige sig fri for funktionen, skal de selv slå den fra. I forbindelse med planer om en børsnotering fremhævede tv-selskabet sine evner til at tilbyde "yderst specifikke data om seer-vaner i et massivt omfang med høj nøjagtighed".

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs