MediaWatch

DR sætter fokus på flygtninge-situationen

De kommende to uger er flygtningesituationen i Europa og Danmark i fokus hos DR.

DR's platforme vil de kommende to uger sætte spot på flygtningesituationen i Europa og Danmark. Det oplyser DR. Indsatsen kommer til at kunne ses og høres både på tv, radio og online.

"Mange danskere er optagede af flygtningesituationen, og meningerne er delte om, hvordan vi som mennesker og nation skal gribe situationen an. Samtidig er emnet komplekst. Derfor vil vi med dette fokus gerne være med til at give os alle sammen et endnu bedre grundlag for at diskutere emnet. Vores dækning spænder lige fra børneprogrammer, over nyproducerede dokumentarer, til udvidet nyhedsdækning og en stor debat, så vi kan komme dybere og mere alsidigt ned i emnet, end der ellers er mulighed for," siger fungerende kanalchef for DR1, Henriette Marienlund, til DR.

Blandt tiltagene er en tv-transmitteret debat om flygtningesituationen søndan den 8. november. Det vil foregå i Sønderborg, som er en af de byer, der ifølge DR har taget mod flest flygtninge.

Desuden vil tre nye dokumentarprogrammer sætter fokus på området, og P1 Eftermiddag og DR2 Deadline vil ligeledes beskæftige sig med emnet. Også til de yngre segmenter på DR3 og DR Ultra vil der være indhold, der relaterer sig til flygtningesituationen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs