MediaWatch

Tv-stationer vil sikre markedets tillid med nye seertal

Det kommer til at koste ekstra for tv-stationerne at få mere tidsvarende seertalsmålinger, men det er en nødvendig investering, siger chef for tv-stationernes styregruppe.

Mette Lehrmann, analysechef, TV 2 | Foto: Per Arnesen/TV 2

I går offentliggjorde Gallup en aftale med otte tv-stationer om nye seertalsmålinger fra 2017.

Det er mere end et år siden, at tv-stationerne satte udbuddet i gang. Målet var at finde en afløser for de traditionelle tv-meter, der alene måler tv-sening på den gamle flimmerkasse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs