MediaWatch

Q3: Tv-forbruget tabte fart

Tidsforbruget faldt i tredje kvartal i både den brede og kommercielle målgruppe. Set over hele året er faldet dog begrænset.

Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv

Efter et stærkt første kvartal, hvor tv-seerne øgede tiden foran skærmene, faldt samlede tidsforbrug brugt på traditionelt flow-tv i tredje kvartal, viser tal fra Gallup over udviklingen i det antal minutter, som seerne dagligt brugte.

I den brede målgruppe (+3 år) brugte seerne i gennemsnit 2 timer og 31 minutter om dagen på tværs af alle kanaler. Det er 3 minutter mindre end samme kvartal sidste år, 12 minutter mindre end i andet kvartal og 41 minutter mindre end i årets første tre måneder, som dog også traditionelt er et stærkere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs