MediaWatch

Stofa overhaler Yousee indenom på tv-krav

Stofa går samme vej som Yousee og skiller bredbånd fra tv, men implementerer det måneder før konkurrenten.

Stofa følger i hælene på konkurrenten Yousee og skiller bredbånd fra tv, så de første omkring 100.000 Stofa-kunder kan få en internetforbindelse, uden at der følger tv med, sådan som det hidtil har været et krav, skriver Berlingske Business.

I starten af sidste uge annoncerede Yousee samme tilbud til kunderne. Yousees tilbud gælder fra årsskiftet. Hos Stofa gælder tilbuddet fra 1. oktober.

"Dette vil blive tilbudt alle Stofa-kunder, efterhånden som vi får stillet teknikken om. Man skal ikke være tvunget til at have tv. Vi forsøger at være relevante over for forbrugerne og anerkende, at ikke alle har de samme behov. Der er forbrugere, som bare ønsker en internetforbindelse og så selv finder tv- og filmindhold. Man får ikke tilfredse kunder ved at tilbyde dem noget, som de ikke ønsker. Jeg tror ikke, at dette giver en kæmpe kundeflugt, måske får vi oven i købet flere ind i butikken," siger Ole Fruekilde Madsen, adm. direktør i Stofa, til Berlingske.

Stofa forventer, at tilbuddet om kun at få bredbånd især vil tiltrække mange studerende og yngre. Stofa har 450.000 tv-kunder, mens Yousee leverer tv til 1,1 mio. husstande.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs