MediaWatch

Analytiker: Tv-krig er en fordel for kunderne

Tv-selskabernes hårde kamp for at holde på kunderne, vil formentlig give kunderne nye muligheer og lavere priser, siger Sydbank-analytiker.

Foto: PR-foto

Den indædte kamp om tv-seerne blandt de danske tv-udbydere, vil komme seerne til gode, skriver Berlingske Business.

Forleden skiftede Yousee udseende og justerede produktet for at sige farvel til den traditionelle rolle som tv-udbyder. Det betyder et farvel til Yousee Play, goddag til Cmore  og mere fokus på indholdet Samtidig er man hos konkurrenten Stofa også villig til at tage nye metoder i brug for at hente flere kunder. Bla. vil selskabet give kunderne frit valg fra årsskiftet og leje sig ind i Yousees tv-net.

"Danskerne bør glæde sig over, at det ser ud til, at TV-konkurrencen bliver hårdere og mere reel. Det bør afstedkomme nye tilbud og nye muligheder til samme pris eller billigere på mere kendte produkter – i det omfang, at traditionelle produkter over­hovedet kan bestå i fremtiden," siger senioranalytiker Morten Imsgard fra Sydbank, til Berlingske Business.

Han vurderer, at Yousee står med de bedste kort på hånden, fordi der mange steder i landet kun er en tv-udbyder. Han glæder sig dog også til at se Stofas priser, som, han mener, kan ændre markedet.

Mere fra MediaWatch

Nent tager navneskifte til Viaplay

Nordic Entertainment Group hedder fremover Viaplay Group. Det skal sende klart signal om, at medieselskabet har fokus skåret knivskarpt mod streamingfremtiden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs