En del af Watch Medier

MediaWatchsøndag29. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
17.08.2015kl. 07.57

Ny mand i spidsen for Kino.dk

Biografportalen henter ny frontmand med erfaring fra bl.a. Berlingske Media og Benjamin.
Foto: PR
af THOMAS NYGAARD MADSEN

42-årige Jesper Tuck Grünfeld er ny adm. direktør for kino.dk. Han afløser Lars Bernt, der har sagt ja tak til at blive digital direktør for reklamebureauet Mensch.

Jesper Tuck Grünfeld har tidligere bestredet ledende stillinger hos Berlingske Media og forlaget Benjamin. Senest har han været salg- og produktdirektør for MX Train TV, der leverer indhold til skærme i tog.

"Vi er rigtig glade for, at Jesper har sagt ja tak til jobbet som direktør for kino.dk. Jesper er den rette person til at videreføre og udvikle det gode arbejde, som Lars Bernt og kino.dks dygtige medarbejdere har leveret de seneste år. Vi ser frem til samarbejdet og er sikre på, at Jespers medieerfaring, netværk og personlige engagement er det, der skal til, for at drive kino.dk-forretningen videre frem," siger bestyrelsesformand i kino.dk, John Amund Tønnes, i en pressemeddelelse.

Vi bidrage til yderligere udvikling

Den nye direktør ser frem til de nye udfordringer og varsler yderligere udvikling af kino.dk.

"Det er fantastisk spændende at få muligheden for at stå i spidsen for kino.dk - en veletableret og ambitiøs virksomhed med udgangspunkt i et af verdens mest attraktive universer, nemlig filmindustrien. Jeg ser frem til at kunne bidrage til yderligere kommerciel og indholdsmæssig udvikling ud fra et i forvejen rigtigt flot niveau. Det er en helt unik virksomhed og en mulighed, som jeg ikke kunne sige nej til, og jeg glæder mig derfor utroligt meget til at arbejde sammen med alle medarbejderne hos Kino.dk," siger Jesper Tuck Grünfeld i pressemeddelelsen.

Kino.dk's hovedejer er Nordisk Film Biografer, som er en del af Egmont-koncernen.

Relaterede artikler:

  • Danskerne streamer flere film

  • Foto: Egmont

    Danske biografer har kurs mod et stort 2015

  • Egmont: Kampen står om indhold

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008
  • Aller Media holder fast i overskud med fingerspidserne
Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Aviser

JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008

For abonnenter

Foto: Casper Dalhoff
Navne

Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Medienyt

Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner

For abonnenter

Foto: Emil Agerskov
Medienyt

Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører

For abonnenter

Læs også

Foto: Casper Dalhoff
Navne

Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten

Tidligere reporter og programredaktør på TV 2 og udviklings- og redaktionschef på TV2 Fyn skal fremover stå i spidsen for Jyllands-Postens Kultur og Liv-redaktion og styrke den digitale udvikling.

For abonnenter

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

JP/Politikens Hus’ første driftsunderskud siden 2008, strategiændringer i TV 2, kritik af Medienævnets afgørelser om støtte og hårde kår på dansk annoncemarked. Få overblik over medieugen her.

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Digital

Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+

Målsætningen for avisen er at hente højere vækst i abonnementsbasen end sidste år, fortæller kommerciel direktør Signe Skarequist.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 27. jan.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 27. jan.
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 27. jan.
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 27. jan.
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 27. jan.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008 – 27. jan.
  • Britisk universitet etablerer podcastcenter og uddannelse – 27. jan.
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 27. jan.
  • Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening – 27. jan.
  • Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge – 27. jan.
  • Danmarks Filmakademi udliciterer sekretariat – 27. jan.
  • Polen afviser at reducere moms på bøger – 27. jan.
  • Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+ – 27. jan.
  • TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling – 27. jan.
  • Ny pressechef vil gøre ALK mere attraktivt for nye medarbejdere – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

Watch Job

  • Head of Compliance, DLA Piper Denmark

  • Danske Rederier søger klimakonsulent til barselsvikariat

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Senior Porteføljemanager

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

Se flere jobs

Job

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge