MediaWatch

Konkurrenter efterlyser pris på Stofas tv-udspil

Yousee og Boxer er skeptiske over for Stofas nye offensiv på tv-markedet. Konkurrencedygtigheden afhænger helt af prisen, mener de.

Et nyt tiltag fra Stofa fik i går flere analytikere til at se presset vokse først og fremmest på den nærmeste konkurrent, Yousee. Den vurdering stiller Yousee sig dog foreløbig selv skeptisk over for, skriver dr.dk.

Fra næste år vil Stofa, der er landets næststørste udbyder af kabel-tv, give kunderne mulighed for at købe kanaler enkeltvis - ikke kun i pakker - og kun betale for det tv, de reelt ser.

Hvor konkurrencedygtig den løsning bliver, afhænger ifølge Yousee  helt af den pris, Stofa vil sætte på de enkelte kanaler og hvilke kanaler, Stofa kan inkludere i tilbuddet:

"Indtil videre er det ikke lykkedes nogen at lande en aftale, der rent pris- og indholdsmæssigt vil være attraktiv for kunderne. Så vi ser frem til at se det endelige produkt og prisen ikke mindst," skriver Yousee-direktør, René Brøchner, i et mailsvar til dr.dk.

Også Boxer nytiltrådte adm. direktør, Ulf Lund, efterlyser den konkrete prissætning og stiller samtidig spørgsmålstegn ved, om Stofa har fået tv-stationerne med på de nye toner på forhånd.

Kravet om større valgfrihed har lydt gentagne gange fra politisk og forbruger-side de senere år. Modargumentet fra tv-distributørerne har været, at pakkeløsningen i sidste ende er billigere for forbrugeren, fordi de sikrer tv-stationerne indtægter på flere kanaler på en gang - og ikke kun en enkelt.

Ifølge Yousee brygges der generelt i branchen på lignende mere fleksible tv-tilbud.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs