MediaWatch

TDC's Yousee-forretning fortsætter i skidt spor

Kunderne fortsætter flugten fra Yousee, om end i et lidt langsommere tempo end tidligere. Finansdirektør varsler nye tiltag.

Foto: PR, TDC

12.000 tv-kunder sagde farvel til Yousee i april til juni, og dermed fortsætter tendensen fra de seneste par kvartaler, hvor kunderne også har checket ud.

Udviklingen er langt fra tilfredsstillende hos ejeren, TDC, der snart vil lancere en række initiativer, som skal gøre Yousee til en mere attraktiv tv-leverandør.

"Vi må bare konstatere, at vi mister kunder. Og vi mister flere, end vi burde, hvilket ikke er tilfredsstillende. Det er mindre end i første kvartal, og det kan man vælge at glæde sig over, men det er stadigvæk for stort," siger TDC's finansdirektør, Pernille Erenbjerg, til Ritzau Finans.

"Vi er på ingen måde tilfredse med at miste 12.000 tv-kunder," understreger hun.

I januar, februar og marts forlod 27.000 kunder Yousee, og dermed har i alt 39.000 forladt tv-selskabet i årets første halvdel.

Nye tiltag på vej

Pernille Erenbjerg fortæller, at TDC senere vil på året vil løfte sløret for, hvordan selskabet vil forbedre Yousee. Hun kan dog sige, at tiltagene blandt andet kan være samarbejder med eksterne aktører som HBO Nordic, som Yousee i løbet af sommeren er gået sammen med.

TDC kan midt i ærgrelsen over kundeafgangen i Yousee dog glæde sig over, at der var en tilgang af tv-kunder i TDC- og Fullrate-brandet på 4000. Det er især positivt, fordi kunderne her i gennemsnit betaler en højere pris per måned.

Omsætningen inden for tv lød i andet kvartal på 1064 mio. kr. Det var 11 mio. kr. lavere end i første kvartal, men en fremgang på 22 mio. kr. i forhold til samme periode sidste år.

Yousee havde ved udgangen af andet kvartal 1,13 mio. kr. kunder, mens TDC og Fullrate havde 271.000 kunder i folden.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs