MediaWatch

Bureau skal øge TV 2 Play-kunders loyalitet

TV 2 har fundet bureau, der skal levere platform til TV 2 Play, som skal øge kundernes loyalitet.

Efter et udbud har TV 2 valgt bureauet Kaplan til at etablere en ny dialogplatform for streamningtjenesten TV 2 Play, skriver Berlingske Business.

Kaplan, som oprindeligt er svensk, men senest har åbnet en afdeling i Danmark, vandt udbuddet i konkurrence med it-udbydere som Net-company og Oracle. Kaplan vandt udbuddet på baggrund af et bud på en dialogplatform udviklet på Adobe Campaign. Dialogplatformen skal forbedre TV 2 Plays muligheder for at give kunderne personlige anbefalinger og anden relevant information.

"Der er i bund og grund tale om en dialogplatform, som vi skræddersyr til TV 2 Play. Derudover er jeg overbevist om, at det også er vores specifikke fokus på at opbygge loyalitet, der sikrede os opgaven," siger Nikolaj Nørgaard, adm. direktør og partner i Kaplan, til Berlingske Business.

Arbejdet med at implementere platformen starter i august, og de første dialogprogrammer forventes at være i drift senere på året.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Pluto TV udfordrer streamingmarkedet med gratis indhold

Efter et milliardopkøb i 2019 er det gået stærkt for Pluto TV, der for ni år siden blev skabt i et ”snusket varehus” i Los Angeles. Nu har den gratis streamingtjeneste gjort indtog i Norden. Partnerskab med Viaplay giver store forventninger allerede på kort sigt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs